VEILIG REIZEN IS MOGELIJK MET HEPA-LUCHTREINIGERS
Er zijn veel redenen waarom een persoon in een hotel verblijft, voor toerisme, werk, persoonlijke situaties of gewoon omdat ze in een stad zijn gestrand. In alle situaties is er een gemeenschappelijke factor: iedereen is op zoek naar comfort als het gaat om ergens verblijven, ongeacht of het een hostel of een 5-sterrenhotel of een vakantiewoning is.
Luchtkwaliteitproblemen
Zoals je zou kunnen raden, hebben hotels te kampen met veel problemen als het gaat om het garanderen van schone lucht in tijden van pandemieën.
COVID-19 is de belangrijkste reden waarom de hotelsector is getroffen. Echter, zelfs met de hoogste hygiënenormen, geen hotel kan beweren vrij te zijn van virussen en bacteriën zonder rigoureuze luchtzuiveringssystemen.
In tijden van pandemieën is schone lucht een fundamentele vereiste voor zowel individuen als horecabedrijven.
Luchtkwaliteit in hotels: de waarheid
Het is ongebruikelijk om na te denken over luchtkwaliteit in hotels, maar het moet in gedachten worden gehouden dat hotels de neiging hebben om een constante stroom van mensen in elke kamer hebben. Elke kamer is gelegen in verschillende delen van het hotel, elke kamer heeft zijn eigen specifieke situatie wat betreft luchtkwaliteit.
Een andere factor is dat elke kamer in een ander deel van het hotel is georiënteerd, wat betekent dat de ventilatie niet voor alle kamers hetzelfde is.
Een ander negatief punt is dat eenvoudige raamventilatie niet de meest effectieve oplossing is voor luchtzuivering.
Daarom wordt in hotels en andere drukke plaatsen de lucht beïnvloed door ozon, luchtvervuiling, stof van airconditioners, kleding die door elke gast van buitenaf wordt binnengebracht, huisstofmijt van tapijten, gordijnen en beddengoed.
Eenvoudige oplossingen voor complexe problemen
Als het gaat om huishoudens, hebben mensen meer controle over luchtzuiveringsmechanismen. In het geval van hotels is de situatie echter een beetje complex omdat er meer inspanningen nodig zijn om een schone luchtomgeving te waarborgen.
In het geval van COVID-19 hebben veel overheden maatregelen vastgesteld die moeten worden genomen bij het heropenen van hotels om de verspreiding van het virus in het milieu te voorkomen.
Onder de criteria die bij het openen moeten worden gevolgd, waren veel van de aanbevelingen: het verlenen van een dienst met verminderde capaciteit om een menigte mensen te vermijden. Aan de andere kant, verplicht gebruik van mondkapje in de gemeenschappelijke ruimtes. In sommige gevallen hebben hotels alleen roomservice aangeboden zonder het toevoegen van voedsel, ontbijt en andere diensten zoals spa, zwembad en fitnessruimte die deze hotels met hoge normen meestal bieden.
Sommige overheden hebben hotels echter gedwongen strengere maatregelen te nemen om open te gaan, zoals het installeren van HEPA-filterluchtreinigers.
Veel opties voor verschillende behoeften
Hotels hebben verschillende opties bij het contracteren van luchtreinigers, afhankelijk van de sector waar ze deze willen installeren. De maten variëren afhankelijk van of de lucht van een kamer, gemeenschappelijke ruimtes, een hal, gangen, cafés, restaurants of sportscholen moet worden gezuiverd. Tegenwoordig zijn er echter verschillende soorten voor verschillende behoeften.
Effectieve optie
Een van de beste opties is AIR8-luchtreinigers van medische kwaliteit met state-of-the-art luchtontsmettingstechnologie. AIR8-producten hebben meerdere filtratiefuncties, waaronder een HEPA-filter, een medisch kwaliteitssysteem, waardoor het zeer efficiënt is bij het verwijderen van tot 99,97% van schadelijke deeltjes uit binnenomgevingen.
Daarnaast biedt het bedrijf verschillende modellen aan, afhankelijk van de grootte van de te zuiveren omgeving. Het scala aan opties varieert van luchtreinigers tot luchtkwaliteitsmeters. Wat nog beter is, is dat de apparaten een app bevatten voor een betere bediening op afstand.